Rodbehandling

Hvad er en rodbehandling?

En tandrodbehandling er en behandling af din tands rodkanal. Man får typisk foretaget en rodbehandling, hvis man har et ubehandlet hul i en tand, en knækket tand eller et dybt cariesangreb. Får man ikke behandlet dette i tide kan der opstå stor skade og smerter, da det kan udvikle sig til infektion i tandens rodkanal.

En anden grund til at få foretaget en rodbehandling kan være hvis man lider af kronisk rodbetændelse. Dette er ikke nødvendigvis en lidelse, der gør ondt, men den er meget vigtig at få behandlet, da der er risiko for at bakterierne fra rodbetændelsen kan sprede sig til blodbanerne.

…og hvordan foregår en rodbehandling så?

En rodbehandling starter typisk med, at man får taget et røntgenbillede af tanden hos tandlægen. Her kan man se de dele af tanden, som der typisk er fokus på i forbindelse med rodbehandlinger.

Mange tror, at en rodbehandling om nødvendigt skal gøre ondt - det behøver den ikke. Hvis man ønsker det, kan man få lagt en lokalbedøvelse inden rodbehandlingen påbegyndes. Denne bliver injiceret med en meget fin og tynd nål for at mindske ubehaget ved selve stikket mest muligt.

Derefter åbnes tanden ved at bore et lille hul, så der kommer direkte adgang til tandens rodkanaler og det sted hvor betændelsen befinder sig. Rodkanalerne udrenses og vi fjerner betændelsen med små rodfile. Gennem hele behandlingen anvender vi en desinficerende væske til at skylle og rense rodkanalen. På den måde sikrer vi, at vi får bugt med alle bakterierne.

Når betændelsen er væk, forsegler vi rodkanalen med en tæt rodfyldning, hvorefter tanden dækkes med en permanent fyldning.
RING TIL OS
Mandag:
Tirsdag:
Onsdag:
Torsdag:
Fredag:
NY PATIENT?
Er det første gang, du kommer hos os, bruger vi ekstra tid på at lære dig og dine tænder bedst muligt at kende.
Skift tandlæge
GRATIS PARKERING
Vi har gode og gratis parkeringsforhold når du besøger os, samt nem tilgang via offentlig transport.
vis rejseplan

Tandbehandling i høj kvalitet

Tryghed og professionalisme

Dedikeret behandlerteam

Undgå rodbehandling med forebyggelse

Kontakt os i dag

Få lavet Rodbehandling hos

Jennifer Le-Kure

Har du brug for en tid?

Vi ønsker at hjælpe dig så hurtigt og effektivt som muligt.
    BOOK EN TID I DAG
    Find vej
    Tandlægehuset Broby
    Pontoppidansvej 7,